27/04/2015 11:00
Դեսպանատները «պաս են» տալիս, քաղաքացիներն էլ հավելյալ վճարում սեփական գրպանից
Հայաստանում կարծես դեսպանատներն էլ դարձել են գումար աշխատելու մի աղբյուր: Ավելի ճիշտ՝ դեսպանատները թերևս իրենց հոգսը թեթևացնելու կամ չգիտես այլ ինչ պատճառով, իրենց գործառույթները փոխանցել են երրորդ մի կառույցի, որն էլ քաղաքացիներից հավելյալ գումար է գանձում: Ճիշտ է, դեսպանատնից հայտարարում են, որ դա միջազգային պրակտիկա է, բոլոր երկրներում էլ այդպես է արվում, բայց իրավիճակը, մեղմ ասած, բացասական երանգավորումից բացի այլ բան չի առաջացնում:
Aysor.am-ին դիմած զբոսաշրջային գործակալության ղեկավարը նշեց, որ մինչև վերջերս նման խնդիր չեն ունեցել և կարողացել են քաղաքացիներին սպասարկել առանց որևէ բարդությունների: Բայց վերջերս հայտնաբերել են, որ քաղաքացին այլևս չի կարող դիմել նույն Լիտվայի դեսպանատուն, քանի որ պաշտոնական կայքում նշված է, որ մինչև դեկտեմբերի փաստաթղթեր ընդունելու համար ազատ օր չկա և նրանք պետք է դիմեն Վիզայի վերաբերյալ դիմումների ներկայացման կենտրոն.
«Դեսպանատնից ուղղակիորեն չեն ուղորդում այդ կենտրոն, այլ ասում են, որ դիմել այնտեղ կարող են, եթե օրերը փակ են: Բայց հենց անհավանականը նա է, որ մինչև տարեվերջ փաստորեն բոլոր օրերը փակ են, և այդ դեպքում, փաստորեն, նշվում է, որ Վիզայի կենտրոնը կտրամադրի օրեր»,- ասաց մեր զրուցակիցը:
Այս տարբերակը, նրա խոսքով, լավ է բոլոր նրանց համար, ովքեր չեն կարողանում ինքնուրույն հավաքել փաստաթղթերը, բայց բարդացնում է գործընթացը բոլոր նրանց համար, ովքեր առաջին անգամ չէ, որ դիմում են Շենգեն գոտու վիզա ստանալու համար և այսպիսով պարզապես ավելորդ ժամանակ են վատնում ու նաև հավելյալ 22 եվրո գումար, որը ծառայություն մատուցելու գումարն է: Այսինքն անկախ նրանից՝ դու ինքդ, ինքնուրույն հավաքել ես փաստաթղթերդ, թե ոչ, բացի վիզայի համար անհրաժեշտ 35 եվրոն պետք է վճարես նաև հավելյալ 22 եվրոն, քանի որ, կոպիտ ասած, դեսպանատունը չի ցանկանում առանց միջնորդ աշխատել.
«Մեզ համար սա շատ անհարմար իրավիճակ է ստեղծում, քանի որ մենք մեր տուրիստին ավելորդ անգամ անհանգստացնում ենք: Բացի այս, ես կարծում եմ, որ ընդհանրապես կարիք չկա, որպեսզի քաղաքացին, ով ցանկանում է մեկնել այլ երկիր, այդ գործընթացում, իր փաստաթղթերով և այլն, ներքաշի մեկ այլ ընկերության ևս»,- փոխանցեց Aysor.am-ի զրուցակիցը:
Լիտվայի դեսպատատնից էլ մեզ փոխանցեցին, որ այս պահի դրությամբ իսկապես ազատ օրեր չկան, դրանք բոլորը online տարբերակով վերցված են: Եվ երբ դեսպանատունը ազատ օր չի կարողանում տրամադրել, այսինքն քաղաքացին տեսնում է, որ հարմար օր չկա, ապա նա դիմում է Վիզայի կենտրոն, որն էլ սպասարկում է Լիտվայի դեսպանատունը.
«Կենտրոնը հարմար է նրանով, որ նախնական գրանցում չի պահանջում, ցանկացած օր կարող եք մոտենալ, գործում է կենդանի հերթ ու գործը հանձնել: Ուղղակի պետք է վճարվի 22 եվրոյին համարժեք դրամ ծառայության համար: Սա համաշխարհային պրակտիկա է և ես զարմանում եմ, թե ինչու են մարդիկ բողոքում այս տարբերակից»,- փոխանցեց Լիտվայի դեսպանատան աշխատակցուհին:
Նա նաև կարծիք հայտնեց, որ այս իրավիճակում միայն աշխարհագրությունն է փոխվել, բայց որոշ մարդկանց համար էլ, թերևս, ավելի հարմար է մայրաքաղաքի կենտրոնում գտնվող այդ կենտրոն մոտենալ, քան Բաբայան փողոց հասնել: Ինչ վերաբերում է 22 եվրո ավելի վճարելուն, ապա դա, կրկնեց մեր զրուցակիցը, ծառայության գումարն է ու թեև ոչ մեկին հաճելի չէ ավելին գումար վճարել, քան ի սկզբանե թվում էր , բայց «եթե քեզ պետք է, ստիպված վճարում ես»:
Այդուհանդերձ քաղաքացիները, որոնք սովոր էին դիմել մի գործակալություն, որն էլ կզբաղվի իրենց փաստաթղթեր պատրաստելով, հանձնելով ու մնացածով, փաստացի ժամանակի կորուստ են ունենում, քանի որ ստիպված են զբաղվել անձամբ այդ ամենով, բացի այդ էլ՝ հավելյալ գումար վճարել…..
Եվ բացի այդ՝ online-գրանցումը, ասել է թե, միշտ պետք է բաց լինի և ոչ թե արհեստականորեն փակվեն օրերը «ինչ-որ մեկին լավություն անելու համար»: