02/12/2016 15:42
Ստորգետնյա պատմություններ. Որտե՞ղ ու ինչպե՞ս են լվանում Երևանի մետրոյի գնացքները
Aysor.am-ը շարունակում է «Ստորգետնյա պատմություններ» նախագիծը, որի ընթացքում ձեզ ենք ներկայացնում 35-ամյա Երևանի մետրոպոլիտենի գաղտնիքներն ու այն սպասարկող անձնակազմը:
Զբոսաշրջիկներն ու երևանցիները հաճախ են արձանագրում` Երևանի մետրոն իրենց տեսած ամենամաքուրներից է: Մետրոյի գնացնքների լվացման գաղտնիքները փորձել ենք պարզել Երևանի մետրոպոլիտենի դեպոյում:
Մուկուչ Վարդիկյանը մետրոպոլիտենում է աշխատում արդեն 10 տարի: Նա լվացման կետի լվացող օպերատորն է:
Մուկուչ Վարդիկյան
Մեր այցելության պահին դեպո է ժամանում հերթական շարժակազմն ու այն լվանալուց հետո միայն լվացող օպերատորը պատմում է` ինչ ու ինչպես է անում:
«Մետրոպոլիտենում ես նախ աշխատել եմ որպես ավագ էլեկտրամեխանիկ, հետո տեղափոխվել եմ այս գործին: Աշխատել եմ դեռ հին լվացման կետում, որը Սասունցի Դավիթ կայարանում էր»,- պատմում է Մուկուչ Վարդիկյանն ու հիշում, որ այն ժամանակ լվացումը կատարվում էր ձեռքով.
«Մեծ խոզանակներով էի լվանում գնացնքները` կտուրից մինչև դիմապակի ու այդ ամենը ձեռքով: Հիմա արդեն մեկ տարի ունենք այս լվացման կետը, որը շատ է հեշտացնում աշխատանքն ու բավականին արդյունավետ է»:
Մետրոյի գնացքի` շարժակազմի, լվացումը կատարվում է մի քանի փուլով: Նախ այն գալիս է դեպո ու լվացող օպերատորի հրահանգների օգնությամբ կայանվում լվացման կետում:
Ապա լվացվում է գնացքի դիմապակին, կողային հատվածներն ու կտուրը: Դրա համար աշխատում է 9 մեծ խոզանակ:
«Երբ լվացման կետն իր գործն, այսպես ասած, կատարում վերջացնում է, գնացքը դուրս է գալիս լվացման կետից ու որոշ ժամանակ կայանված մնում դրսում, որպեսզի չորանա: Դրանից հետո այն ուղարկվում է տեխնիկական զննման, որտեղ արդեն ներսի հատվածը` պատուհանները, նստարանները լվանում են մեր մաքրուհիները»,- պատմում է Մուկուչ Վարդիկյանը:
Նրա խոսքով` օրական լվացվում է 3-ից 4 շարժակազմ.
«Դա առնվազն: Իսկ ընդհանուր` նայում ենք կեղտոտվածությանը: Օրեր են լինում ավելի շատ ենք լվանում»:
Մետրոյի գնացքները լվանում են սովորական մաքրող միջոցներով:
«Հատուկ նյութեր չկան, հիմնականում հեղուկ օճառներ եմ օգտագործում: Դրանք ջրով խոզանակները միացնելուց առաջ լցնում ենք գնացքի վրա, որից հետո արդեն խոզանակներն անում են իրենց գործը»,- պատմում է լվացող օպերատորը:
Առաջին հայացքից նման լվացման համար ահռելի քանակությամբ ջուր է անհրաժեշտ, սակայն համակարգն աշխատում է փակ ցիկլով ու ֆիլտրում, նորից օգտագործում է արդեն իսկ ծախսված ջուրը:
«Սա շատ կարևոր գործոն է: Պատկերացրեք, որ ամբողջ տարվա համար օգտագործվում է ընդամենը 2-3 տոննա ջուր: Ունենք նորագույն տեխնիկայով զինված ֆիլտրեր: Օգտագործված ջուրը լցվում է հատուկ մեծ ռեզերվուարների մեջ, ապա տեխնիկան միացնելուց առաջ սպասում ենք, որ ծանր մետաղները նստեն: Այնուհետև միանում են ֆիլտրերն ու ջուրն անցնում է մի քանի զտիչներով, շրջապտույտ կատարում ու արդեն մաքրված լցվում ռեզերվուարի մեջ»,- բացատրում է Մուկուչ Վարդիկյանը:
Անձամբ ինքը մետրոյից քիչ է օգտվում.
«Չեմ հասցնում»,- ժպտում է Մուկուչ Վարդիկյանն` ավելացնելով.
«Մենք ավելի շատ ծառայում ենք մետրոյին, քան՝ օգտվում դրանից: Իսկ ընդհանրապես` մետրոն շատ եմ սիրում: Առաջին հերթի, քանի որ այն չի պղտորում օդը, քանի որ ավելի քիչ ժամանակ ես ծախսում քաղաքի մի ծայրից մյուսը գնալու համար: Առհասարակ` մետրոյում առավելությունները շատ են»,- ասում է նա:
Նախագիծն իրականացվում է Երևանի մետրոպոլիտենի աջակցությամբ և Երևանի քաղաքապետարանի հետ համագործակցությամբ: