23/11/2022 15:22
Սպառողների գիտակցության վրա ազդող հիմնական գործոնները. «Սև ուրբաթ»-ը՝ հոգեբանի աչքերով
Նոյեմբերի վերջին ուրբաթը խանութներում և առցանց հարթակներում հայտնի է իր ճկուն զեղչերով և սպառողական մշակույթով։
Aysor.am-ը հոգեբան Մերի Հարությունյանի հետ զրույցում անդրադարձել է սպառողների մտքերի վրա «Սև ուրբաթ»-ի ունեցած հիմնական հոգեբանական ազդեցությանը։
«Վաճառքի պատասխանատուները գնումների այս օրվան պատրաստվում են վաղուց, մշակում հատուկ կետեր, որոնք գնորդների մոտ անմիջապես հետաքրքրություն կառաջացնեն տվյալ ապրանքի հանդեպ», - ասաց հոգեբանը։
Ըստ հոգեբանի, նման կետերից է արհեստականորեն ստեղծվող անհրաժեշտության զգացումը, որը ստիպում է գնել առաջարկվող ապրանքը, նույնիսկ, եթե գնորդը դրա կարիքը չունի: Հակառակ դեպքում, ստեղծվում է տպավորություն, որ եթե առիթը բաց թողնի, կափսոսա։
«Բացի այդ, գնումներն արդարացված են Ամանորին մոտ լինելու պատճառով, որն աստիճանաբար մեծացնում է շտապողականությունը, և նրանք այլևս չեն խուսափում սպառման անվերահսկելի գայթակղությունից։
Ընկերությունները նախապես պլանավորելով այս օրը, գնորդների մեջ առաջացնում են նաև սպասման զգացում, ինչի համար մեծ մարքեթինգային արշավներ են վարում էլեկտրոնային փոստի, հեռուստատեսության, գովազդային վահանակների կամ ռադիոյի միջոցով», - ասաց Մերի Հարությունյանը:
Մարքեթոլոգները և վաճառքով զբաղվող տարբեր կազմակերպություններ մրցում են պոտենցիալ հաճախորդների ուշադրության համար։ Ստեղծելով գովազդային արշավներ, նրանք հասնում են բոլոր գնորդների գիտակցությանը և փորձում կառավարել նրանց դրամապանակը:
«Նպատակին կարելի է հասնել հնարավորինս շուտ և բազմիցս ներկայացնելով գովազդները, դիմելով մեր առաջնային հույզերին, ակտիվացնելով մեր լիմբիկ համակարգը և այդպիսով մեր հիշողության մեջ պահպանել տվյալ ապրանքանիշը»։
Այսպիսով, կարելի է ենթադրել, որ բրենդները խաղում են մեր էմոցիաների հետ՝ ավելի շատ գնորդներ ձեռք բերելու համար։ Այնուամենայնիվ, նրանք նաև կարիքներ են ստեղծում, որոնք իրական չեն: Ի վերջո, այն դառնում է հաճույքի կենտրոնները ակտիվացնող գործունեություն. դոֆամինի և էնդոկրին համակարգի արտազատումը բարեկեցության զգացում է առաջացնում:
Հոգեբան Մերի Հարությունյանը նշեց նաև, որ մեծ զեղչերի ժամանակ հաճախորդը մի կողմ է թողնում ձեռք բերվածի մասին քննադատական կարծիքը՝ մտածելով, որ ձեռք է բերել շահավետ տարբերակ և կարելի է անտեսել փոքրիկ թերությունները։
«Արտոնյալ ապրանք ստանալու փաստը հաճույք է, քանի որ կարծում ենք, որ միայն այսօր հնարավորություն կունենանք ստանալ ցանկալի իրը։ Մարքեթինգային ռազմավարությունների շնորհիվ գները մի փոքր նվազում են, թեև, իրականում դրանք մնում են բարձր», - հավելեց հոգեբանը:
Նույն իրավիճակն է ստեղծվում նաև առցանց գնումների դեպքում, որին ավելացվում է հարմարավետության գործոնը. չկան կուտակումներ կամ հերթեր, ինչը հեշտացնում է վճարման գործընթացը: Սա մեծացնում է իմպուլսիվությունը, քանի որ այն վճարվում է բանկային քարտերով, և մարդիկ ավելի քիչ են տեղեկացվում իրենց ծախսերի մասին:
Զրույցի վերջում հոգեբանը խորհուրդ տվեց զսպել գնումների հանդեպ այդ օրերին ահագնացող մոլուցքը և գումարը ծախսել առավել նպատակային իրեր ձեռք բերելու համար։ Վերջինս կարևոր համարեց նաև մարդկանց կողմից իրենց գիտակցության վերահսկումը, որից բխում է քայլերի գրագետ հաջորդականությունն ու խելամիտ մոտեցումը՝ որպես սպառող։