10/01/2020 15:20
Տպավորություն է, որ պատգամավորները և կառավարությունը մարդկանց և օրենքը թողել են միայնակ. Սերգեյ Ղահրամանյանը՝ բալային համակարգի մասին
Նախորդ տարեվերջին խորհրդարանը երկրորդ ընթերցմամբ և ամբողջությամբ ընդունեց «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ ՀՀ օրենսգրքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» և կից ներկայացված օրենքների նախագծերի փաթեթը, որով նախատեսվում է, որ հունվարի 1-ից վարորդները 1 տարվա համար 9 միավոր կստանան, իսկ խախտումների դեպքում 0,5, 1, 2, 3 կամ 4 տուգանային միավորներ կհանվեն առկա 9 միավորից։
Վարորդների մի մասը դժգոհում է օրենքի փոփոխությունից, մի մասը՝ համարում կարևոր, մյուս մասն էլ՝ պարզապես տեղեկացված չէ։
Aysor.am-ի թղթակցի հետ զրույցում «Ճանապարհային երթևեկության անվտանգություն և վերահսկողություն» ՀԿ ղեկավար Սերգեյ Ղահրամանյանն ասաց, թե վարորդների կողմից առաջացող հիմնական հարցերը տեխնիկական են, որոնք կապված են օնլայն հարթակի հետ։ Դրանք լուծվում են շատ արագ, ճանապարհային ոստիկանությունից արձագանքում են շատ արագ։
«Խնդիրն այն է, որ վարորդների որոշ մասը ցանկություն չունի իր պարտականությունները կատարել, այդ պատճառով էլ տեխնիկական հարցեր և բողոքներ են առաջանում։ Օրինակ՝ խմածության բարձր շեմի համար վարորդական իրավունքից զրկում է նախատեսված, և ես հաճախ եմ վարորդներից լսում, որոնք ասում են, թե նույնիսկ ցածր շեմի դեպքում պետք է զրկում տարբերակը կիրառել։ Նույնը վերաբերում է նաև հանդիպակաց երթևեկությանը»։
Ղահրամանյանն ասաց, թե սոցիալական ցանցերում ֆլեշմոբ է սկսել, որտեղ տաքսու վարորդները ներկայացնում են նախորդ տարիների ընթացքում իրենց կատարած պատվերների թիվը և տուգանքների քանակը։ Շատ վարորդներ, ըստ նրա, որոնք 2000-ից մինչև 5000 պատվեր են կատարել, մեկ տարվա ընթացքում մեկ կամ երկու տուգանք են ստացել.
«Հետևաբար, հօդս է ցնդում այն տեսակետը, թե այս օրենքի կիրառումից տաքսու վարորդները կտուժեն»։
Դիտարկմանը, թե շատ վարորդներ տեղեկացված չեն օրենքի փոփոխությունից, վերջիններիս մոտ օրենքի տարբեր կետերի չպարզաբանված հարցեր կան, Սերգեյ Ղահրամանյանն արձագանքեց.
«Օրենքի նախագիծը հանրությանն է ներկայացվել դեռևս 2018 թվականի օգոստոս-սեպտեմբերին, հանրային քննարկումներ են տեղի ունեցել, առաջարկությունների զգալի մասը զետեղվել է փոփոխությունների մեջ։ Եթե մեկուկես տարվա մեջ մարդ չի ստացել իրեն անհրաժեշտ պատասխանները, կարող էր հետաքրքրվել, փնտրել, գտնել։ Այս պահին մեդիայում կան շատ լավ ռեպորտաժներ, որոնք մանրամասն տեղեկացնում են օրենքի փոփոխության մասին։ Խնդիրը ցանկության մեջ է»։
Ինչ վերաբերում է վարորդների կողմից հնչող դժգոհություններին, թե տարվա ընթացքում տրամադրվող 9 միավորը քիչ է, Ս. Ղահրամանյանը պատասխանեց, ըստ վիճակագրության, վարորդների 70-80 տոկոսը համարվում են կարգապահ վարորդներ։
«Այդ վարորդները տարեկան ունենում են 3-5 խախտում, սա ոստիկանության ներկայացրած տվյալն է։ Ընդ որում, ասում են նաև, որ որոշակի թիվ՝ 10 տոկոս են կազմում այն վարորդները, որոնք տարվա ընթացքում չունեն որևէ խախտում: 9 միավորն այնքան է, որպեսզի վարորդների մեծամասնությունը կատարի հինգ, վեց, յոթ խախտումը և չզրկվի կամ չկասեցվի վարորդական իրավունքը։ Հետևաբար, այս օրենքի կիրառումից որևէ վտանգ չի սպառնում վարորդների գերակշիռ մեծամասնությանը։ Իսկ վարորդները, որոնք տարվա ընթացքում կատարում են մի քանի տասնյակ և հարյուրավոր խախտումներ, բնականաբար, իրենց համար և՛ 9, և՛ 90, և 900 միավորը քիչ կլինի», - ասաց նա։
Կան նաև դժգոհություններ, որ ճանապարհների կահավորման հարցերը չկարգավորած, ընդունեցին «Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ ՀՀ օրենսգրքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի փոփոխությունները։ Սերգեյ Ղահրամանյանն ասաց՝ այդ պնդումների տեղին են։
«Բայց մեկ կարևոր վերապահում կա։ Եթե մարդիկ ուսումնասիրած լինեին փոփոխությունները, կտեսնեին, որ այն խախտումներն են բալավորված, որոնք ճանապարհային նշաններից, գծանշումներից, որակից, լուսավորությունից անկախ են, օրինակ՝ ամրագոտի կապելը, խմած երթևեկելը, կարմիր լույսի տակ անցնելը, բարձր արագություն զարգացնելը, որոնք 99 տոկոսով հիմնված են մարդկային գործոնի վրա։ Վերցված են այն խախտումները, որոնց հետևանքով զգալի զոհեր ենք ունենում ճանապարհներին»։
Այսուհանդերձ, «Ճանապարհային երթևեկության անվտանգություն և վերահսկողություն» ՀԿ ղեկավար Սերգեյ Ղահրամանյանը կարծում է, որ իրազեկվածության մակարդակը ցածր է։
«Կարծում եմ, որ գոնե պետական հեռուստաընկերությունը պետք է ավելի լայն ներկայացնի օրենքի փոփոխությունները։ Թեև համացանցում այն բավականին լավ ներկայացված է, բայց ամեն դեպքում, տեղեկատվությունը հեռուստատեսությամբ շատ ավելի պատկերավոր է և ավելի թիրախային է գործում։ Կարծում եմ նաև, որ կառավարության անդամները, պատգամավորները ևս պետք է այս օրենքի պարզաբանումներին մասնակցեն և իրենք էլ ևս կարծիքներ հայտնեն ավելի հիմնավորված։ Իրենք էլ ունեն իրենց «էլեկտորատը», որն իրենց միշտ հետևում է, և այս իրավիճակում շատ տեղին կլինեն նրանց պարզաբանումները։ Այնպիսի տպավորություն է, որ մարդկանց և օրենքը թողել են միայնակ և ոչինչ չեն ձեռնարկում»։